Nagroda ukryta w karcie - Brief

Nagroda ukryta w karcie

Jaką nagrodę wybrać, aby z jednej strony zachęciła osoby do uczestnictwa w programie lojalnościowym, a z drugiej przyniosła organizatorom największe korzyści?

Rodzaj nagrody niewątpliwie powinien spełniać oczekiwania grupy docelowej i być dla niej atrakcyjny. Dzięki temu konkurs czy program przyciągnie większą ilość uczestników. Rozwiązaniem są karty przedpłacone, które zdobywają coraz większą popularność w programach motywacyjnych, dzięki temu, że są najbardziej elastycznym produktem umożliwiającym znalezienie nowych zastosowań.  

Wybierz najlepsze rozwiązanie, które pomoże osiągnąć cel biznesowy

Obecnie na rynku jest ponad milion kart w obiegu, różnego rodzaju i różnych emitentów, dlatego należy wybrać takie, które są dla użytkowników proste w obsłudze, mają korzystne opłaty i są „user friendly” dla organizatora programu. Klient wdrażając karty do programu może kartę spersonalizować, czyli wybrać własny wizerunek kart lub nadruk logo, co wzmacnia identyfikację uczestników z organizatorem.

Ważne są również koszty związane z obsługą kart i funkcjonalnością. Parametry karty powinny być dopasowane do oczekiwań i celów programu motywacyjnego. Na rynku dostępne są zarówno karty otwarte jak i z ograniczoną akceptacją.  Kartami z powszechną akceptacją można płacić na całym świecie i w Internecie. Karty mogą być z kodem PIN, co umożliwia sprawdzanie salda w bankomatach i wypłacanie gotówki. Tego typu karty są podobne do nagród gotówkowych.

Innym rozwiązaniem są karty z ograniczoną akceptacją, czyli możliwość płatności kartami jest zawężona do jednej branży lub do kilku wybranych przez organizatora programu. Karty o ograniczonej akceptacji są zbliżone do nagród rzeczowych, doskonale zastępują np. vouchery turystyczne. Z kartami przedpłaconymi uczestnik może samodzielnie zadecydować o wyborze biura podróży, ustalić termin i miejsce wycieczki lub zarezerwować bilety lotnicze i hotel.

Niewątpliwą zaletą programów opartych na kartach jest łatwość zróżnicowania nagród, ponieważ wysokość doładowania organizator ustala na podstawie osiągniętych wyników. W porównaniu z nagrodami rzeczowymi, karty są proste w dystrybucji, dają możliwość wielokrotnego doładowania. Odpada problem utrzymywania stocku, konieczność magazynowania nagród, nie zawsze trafionych. Z kartami uczestnik sam decyduje o wyborze swojej nagrody i o czasie i terminie realizacji. Może też kumulować środki podczas trwania całego programu, a na koniec wybrać dla siebie naprawdę wartościową nagrodę.

Diabeł tkwi w szczegółach

Ważną kwestią jest wybór odpowiedniej firmy, która oferuje wysokiej jakości obsługę i szybki serwis, a także potrafi doradzić różne rozwiązania. Dotyczy to nie tylko kwestii podatkowych i prawnych, ale także organizacyjnych. Zrozumienie oczekiwań i elastyczne podejście do potrzeb klienta jest zasadnicze na każdym etapie współpracy.