Przepis na skuteczny biznes

Klient oczekuje produktów i usług skierowanych tylko do niego. Stąd coraz popularniejsze działania BTL dedykowane konkretnemu odbiorcy. Czy mogą one zastąpić tradycyjne i wysokobudżetowe akcje marketingowe?

Zindywidualizowanie produktu czy usługi to tylko pierwszy krok do zbudowania relacji z klientem. Bardziej istotne – z punktu widzenia rozwoju sprzedaży – jest podtrzymanie tej relacji na takim poziomie, aby klient nie szukał alternatywy. Kluczem do sukcesu w tym przypadku są programy lojalnościowe kierowane do kontrahentów biznesowych, programy konsumenckie oraz akcje wsparcia sprzedaży. Są one dużo tańszym i skuteczniejszym sposobem dotarcia do konsumentów i klientów niż tradycyjna reklama. Znaczenie ma wybór firmy, która program opracuje i zrealizuje, a przede wszystkim zaproponuje najlepsze rozwiązanie, bo to decyduje o jego skuteczności. Najważniejsza jest tu kompleksowa obsługa, w tym elastyczne i indywidualne podejście oraz doradztwo na każdym etapie trwania akcji i podejmowanie niezbędnych działań, które pozwolą urozmaicić program i przyciągnąć do niego większe grono uczestników.

Plan jest najważniejszy

Jeśli przedsiębiorca chce rozpocząć program lojalnościowy i wybrał już firmę do jego obsługi, kolejnym krokiem jest wspólna analiza potrzeb i efektów, które dany program ma przynieść. Tak działamy w Edenred. Zaczynamy od spotkania z klientem, aby znaleźć odpowiedzi na kilka pytań, m.in. jaki mamy pomysł na program, uwzględniając jego adresatów, jakie są ogólne cele sprzedażowe, który kanał ma być najbardziej zmotywowany, ile firma może stracić, a ile zyskać. Następnie opracowujemy koncepcję programu, na którą składają się: zasady, strategia komunikacji, kreatywne opracowanie programu. Na tym etapie należy także ustalić wysokość pułapu sprzedaży, po którego osiągnięciu uczestnik programu otrzyma nagrodę, np. w postaci już załadowanej karty przedpłaconej. Istotny jest przelicznik i katalog nagród wraz z systemem ich zamawiania oraz moduł raportowania. W zależności od rodzaju akcji pomagamy w opracowaniu regulaminu, który uwzględnia optymalizacje podatkowe, a także zapewniamy obsługę prawno-podatkową. Jest jeszcze jeden istotny element przy planowaniu programu lojalnościowego, a mianowicie wymiana informacji z uczestnikami. Na bieżąco trzeba zawiadamiać uczestników o osiąganych wynikach, zakończonych etapach programu i kwocie zasilenia karty.

Pożądana karta

Coraz bardziej popularne są nagrody proste w obsłudze, dające swobodę wyboru. Dlatego coraz częściej firmy decydują się na karty przedpłacone. Wybierając nagrody w postaci kart przedpłaconych, warto zwrócić uwagę na takie, które są dla użytkowników proste w obsłudze, mają korzystne opłaty i są przyjazne dla organizatora konkursu. Ponadto parametry karty powinny być dopasowane do oczekiwań i celów programu motywacyjnego czy konkursu. Klienci mogą wybrać karty z własnym layoutem i logo firmy, aby jeszcze bardziej wzmocnić prowadzone działania marketingowo-sprzedażowe. Inną propozycją są karty z ograniczonym zasięgiem, czyli zgodnie z życzeniem klienta ich akceptacja jest zawężana do jednej branży lub kilku wybranych, np. biura podróży, sklepy ze sprzętem AGD/RTV, perfumerie itp.

Zaufanie ważne w biznesie

Wybór firmy do obsługi akcji lojalnościowych powinien uwzględniać przede wszystkim jej wiedzę i doświadczenie oraz know-how. Ważna jest rzetelność i szybkość świadczonych usług, a także elastyczne dostosowanie się do potrzeb klienta i sprostanie jego oczekiwaniom. Duże znaczenie ma nowoczesna technologia umożliwiająca odpowiednią konfigurację programu. Z jednej strony chodzi o profesjonalne doradztwo, a z drugiej trzeba pamiętać, że to klient ma konkretne wymagania i cele, do których firma obsługująca program musi się dopasować

Dołącz do grona zadowolonych klientów

Edenred rozpoczął działalność ponad 50 lat temu we Francji. Dziś jest obecny w 42 krajach, obsługuje blisko 700 tys. klientów na sześciu kontynentach i posiada ponad 200 różnych, zaawansowanych technologicznie rozwiązań, co daje firmie pozycję światowego lidera w usługach przedpłaconych. Grupa Edenred stworzyła markę Global Rewards, która dała jej pozycję pioniera na rynku nagród wykorzystywanych w programach lojalnościowych i akcjach wsparcia sprzedaży. Klienci mogą polegać na ekspertach oraz infrastrukturze Edenred. Stały rozwój, stabilna sytuacja finansowa oraz innowacje technologiczne sprawiają, że jesteśmy w stanie zrozumieć potrzeby klientów oraz zaoferować rozwiązania spełniające oczekiwania firm.

Chcesz zwiększyć sprzedaż swoich produktów lub usług?
Zaufaj naszemu doświadczeniu i skontaktuj się z ekspertem:
Mariusz Cichy,
dyrektor sprzedaży w kategorii
programy lojalnościowe
e-mail: mariusz.cichy@edenred.com
tel.: 600 934 628